Tryck punkt

jag var hos min jobb coach idag, hon är även en
typ psykolog och har jobbat med många panik-
ångest pasienter osv.
vi pratade en hel del idag ang att min PÅ hade
kommit tebax.. hon satte sig framför mig och
fråga mig en massa och i mellanåt kände jag hur
hon börja peta runder på min hand..
fan va skumt tyckte jag, men jag känner oerhört
förtroende för henne så la ej så stor vikt vid det.
efter 1 timmes snackande och tryckande kände
jag till slut ett lycko rus då hon tryckte på den
punkt på min hand som jag makerat på bilden ovan.
den punkten e min glädje punkt.
då jag känner av PÅ ska jag trycka lätt där.
kan knappt tro det men det funkar verkligen.
hon sa att kroppen har ett eget reaktions system
som kan ta över hjärnans tänkande. så jag har
min fokus på känslan i stället för tanken. och då
rättar sig hjärnan efter kroppens lyckorus och
man känner ej av PÅ.. fan va gött.
jag ska börja spara så jag kan gå på hypnos
hos henne..max 5 g behöver man gå bara.
kostar dock 600 kr per timme, så e inte billigt
men det e billigt som fan om man blir fri från
det.. det e det värt..

vad tror ni om hypnos effekt på kroppen och
the mind?

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Sv: Kul att du är med! Lycka till :)

2010-02-26 @ 13:41:02
URL: http://jenniferbergqvist.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          
Till bloggens startsida

detta är en samlings plats för oss som lider av, kämpar med eller har kämpat och övervunnit panikångest. här kan vi läsa om varandras erfarenheter av detta, få råd av andra och ställa frågor ang ämnet. jag som håller i denna blogg är en 28 årig 2 barns mamma som haft panikångest sen juli 2005. hoppas ni känner att ni kanske kan få hjälp på vägen här... mail för frågor och era berättelser:
[email protected]