Vi e som zombis


jag undrat...

Varför e det så lite forskning kring detta med På?


De finns så otroligt många bra forskare och läkare och kirurger osv.

Dom borde kunna lösa PÅ´s gåta på ett bättre sätt än den metoden som finns nu.


Piller och KBT


Vi med PÅ lever men ändå inte. Vi lever och andas osv.

Men vi e som zombis, vi vill så gärna njuta av livet med som alla andra.

Vi kämpar som åsnor men ändå räcker liksom inte det till.

Lösningen ska väl ändå inte vara massa piller och terapier till höger och vänster.

det funkar ju faktiskt inte så bra.


sen jag själv fick På 2005 har jag pratat med väldigt
 många som har PÅ eller har haft PÅ.

Tyvärr e det fler som har det och aldrig blivit fria från det än som blivit det.

Det som blivit helt fria går att räkna på min ena hand. tragiskt.

Vissa har redan haft det i 40 år.


40 år e halva livet ca. Det e väl ändå inte en dräglig tillvaro,
 och det tror jag de flesta håller med mig om.

Att gå runt som en zombi i 40 år, att nästan ständigt må dåligt.


Det e fruktansvärt många som har PÅ har jag förstått sen jag
själv blev öppen med min. Helt galet många. Det har inte gått
1 vecka sen 2005 utan att jag träffat på någon som har har PÅ.
 (och jag bor i en stad med ca 16 000 inv)

Det e en osynlig sjukdom som e så mycket större än folk tror.

Tycker det e dax att sluta huckla och inse att det faktiskt e ganska allvarligt.

Inte ska väl sån otroligt stor del av sveriges befolkning som var
10 person behöva gå runt i hela sitt lvi och må så

 illa.

Eller det e vårat öde?


Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          
Till bloggens startsida

detta är en samlings plats för oss som lider av, kämpar med eller har kämpat och övervunnit panikångest. här kan vi läsa om varandras erfarenheter av detta, få råd av andra och ställa frågor ang ämnet. jag som håller i denna blogg är en 28 årig 2 barns mamma som haft panikångest sen juli 2005. hoppas ni känner att ni kanske kan få hjälp på vägen här... mail för frågor och era berättelser:
[email protected]